onsdag 19 januari 2011

Mer inspiration till Weralena, färgläggning....

Om ni gillar att stämpla och färglägga motiven med ex distressed ink färger så har jag ett tips, Jessica som har Weralena säljer just nu ut Adirdondack refiller (flytande stämpelfärg) för endast 20kr flaskan ni hittar dom under kategorin "pennor/övrig färg" det finns ca 20 olika färger, jag har provat dessa och tycker att det blir bra. De fungerar precis som distresserna man trycker ut en liten droppe och spär ut med vatten till önskad nyans. Lite exempel på vad jag har målat de senaste dagarna......


 Den rosa/cerisa färgen är från samma flaska "wild plum" bara mer utspädd med vatten för den ljusare nyansen, sen har jag använt miniblingstenar till spännena på skorna dessa finns också hos Weralena, det är en förpackning med 12 olika färger, man kan söka på "gemstonewheel" så hittar man den lätt.

 Här har jag använt färgerna espresso, wild plum, terracotta och lettuce.

Närbild

 här gjorde jag även en bakgrund så att det ska bli lättare att klippa ut motivet...
 

Till draken har jag använt lettuce, stream och rust

 Till sist en liten hint om att jag blev lite såld på att färglägga ;-)
en del av de tre senaste kvällarnas verk.....

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen. De blev verkligen fina :O)
    //J

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jo ena tentan gick jättebra och den andra gick helt okej tror jag.
    Jag testade göra en korg häromdagen, tetror testade jag till jul. Kan ju vara bra att vi i alla fall har testat det vi ska visa :) Haha.
    Ska verkligen bli jätteroligt i helgen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera