onsdag 10 april 2013

trött efter helgen...

Det var kul i helgen på Scrap and Pearl även fast jag inte pysslade utan hjälpte Jessica i Weralenas butik, men vi hann med att gå runt en del också och kika på alla duktiga människor. Dock var det låånga dagar så har inte hunnit/orkat med att göra något kreativt.... så jag bjuder på lite "tillverkningsbilder" så här såg mitt pysslebord ut i höstas då jag tillverkade julstjärnor på löpande band för att använda till julkorten( dom som liksom aldrig blev riktigt färdiga....)

 svårt att fota så att man se hur många lösa blad det är
de stjärnor som ligger på glasslocken har jag limmat såna
små microglaspärlor på
 
glaspärlorna ger en lite "frostad" yta på blomman
 
närbild på en av de färdigmonterade blommorna där
 varannat blad har glaspärlor.
 
 
//Lotta

4 kommentarer:

  1. Det låter som ni hade det trevligt på mässan, fast det var långa dagar :)
    Såå fina julblommor du har gjort, superfina:)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Ett lite sent tack för hjälpen :O) Nu ligger du väl i fas med årets julkort va? ;O)

    SvaraRadera
  3. Tjena mors... Hoppas det är gott med dig!
    Jag tänkte att jag tar med inktense nu i helgen så att du får tillbaka dem. om jag har kvär dem hemma är det risk att det blir korta :-) Jag gillar dem mycket det tog ett tag innan jag valde metod. Och än längre lärde mig att ha tålamod och faktiskt torka mellan alla lager.. Hi hi kommer jag någonsin lära mig det tror du?
    Tack för lånet!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du tålamod... Men jag gör så att jag blöter pennan lite och målar i locket sen tar jag färgen därifrån. Jag har provat att måla med pennan på själva motivet men jag får inte till det. Jag tycker det är lättare att styra både färg och skuggor om jag tar färgen från locket.

      Radera