fredag 29 mars 2013

Äntligen... lite kreativt skapande !

Nu känns det som att pyssellusten kommer tillbaka sakta men säkert, tänk så lite som behövs egentligen... jag har fått städat på mitt lilla skrivbord, man kan nu se heeela pysselytan (återigen ett suuperstoooort tack till underbara J för mitt fina stora underlägg som syns i bakgrunden). När jag nu gjort klart kortet jag började på för ca 1 vecka sen har jag helt plötsligt kommit på massor med fler idéer..

Sen kom jag på att jag helt glömt bort att fota och lägga in vissa saker jag gjorde i höstas som en LO, en inspirationsask till Weralena och de få julkorten som blev färdiga. Så det kommer komma upp lite julsaker framöver. Vem vet det kanske blir bra som inspiration till hösten....

Idag får det bli att visa kortet som jag just gjort färdigt;

 Det vart lite ljust men man ser i alla fall vad det föreställer
 
något närmare bild, det fina klockpappret, core'dination, cardstock,
 brads och embossingfoldern med kugghjul kommer alla ifrån
weralena.
 
Inuti sitter det fickor som man kan stoppa tags i,
jag stämplade insidan med embossdyna och clearembosspulver
för att få lite effect på pappret.
 
Här är kortet med tagsen som jag gjort till, här återkommer
även orden på dessa som jag bakrundsstämplat i kortet.
baksidan på tagsen är tomma och där kan man skriva egna
hälsningar om man vill. Även den stora tagen till vänster är tom
på text. Det är rhinestones på som sitter på "strålarna".
 
I övrigt så tycker jag att det är svårt att göra neutrala/manliga kort men tror jag lyckats ganska bra med detta i alla fall. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar