söndag 24 mars 2013

Mera pyssel i köket.....

Nääe, det har inte blivit så mycket mer papperspysslande de senaste veckorna heller.... jag har påbörjat ett kort men njaa inte färdigt ännu får väl se om/när det blir klart eller om jag gör om.

Däremot så har jag faktiskt fortsatt mitt kökspysslande dvs att göra mina egna halvfabrikat om än i något mindre skala än första helgerna. Jag har som mitt nya motto att se till att fylla på frysen men minst en ny förberedd maträtt varje helg som räcker minst två middagar. Efter att ha gjort en bra början så vill jag ju inte att det hinner bli helt tomt igen.. och det ger såå mycket mer tid i veckorna när det nästan aldrig tar längre tid laga middagen än tiden för tillbehören (ris, pasta, potatis, etc) att koka klart, dessutom hinner man fixa sallad/grönsaker under den tiden (vilket jag är uruselt dåålig på att komma ihåg..)

den här helgen blir det dock inga stordåd i köket då jag blev superförkyld i fredags :-( fast det är ju bra att det kommer nu och inte första helgen i April då jag ska jobba med Jessica som har Weralena

 
Det ska bli både kul och spännande... (och svårt att hålla i plånboken med så många scrapaffärer på plats....) Jag får hoppas på att det inte finns någon tid över för att handla på hihi...
 
 
//Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar