söndag 3 mars 2013

Inte den här helgen heller.....

..att det ska vara så svårt att komma igång igen med det "kreativa pysslandet" fast på sätt o vis har det blivit ett annat slags pysslande de senaste två helgerna.. nämnligen i köket, vi vet ju alla hur svårt det är att hinna med middagen i vardagsstressen och själv så insåg jag att vi åt mer och mer färdiglagade halvfabrikat som i det långa loppet inte känns alls så nyttigt eller ens gott.

Så förra helgen när jag satt o letade recept på datorn ramlade jag över en artikel som i princip sa att "halvfabrikat är ju jättebra men gör dina egna istället för att köpa" det där fastnade i min hjärna så under två helger har jag fyllt min frys med hemlagade lasagner (färdiga att gräddas), köttbullar, bara stekt färs till ex tacos, färdigstekta kycklingfileer som bara kan tas fram o användas till pasta eller currysås (endast fantasin sätter gränserna), fyllningar till sheperds pie (bara att göra moset), 24st portionspajer (ost & skinka, taco, och bacon & ädelost), plus två stora pajer en med taco en med kyckling till dagens middag, hemgjord grönsaksfond, Canneloni med skinka och med spenat o lite annat smått o gott!

Jag är trött men känner mig nöjd, för jag vet att det under några veckor nu inte kommer att ta längre tid att laga middag än vad det tar för potatisen eller riset att koka... och sen vet jag vad maten innehåller (med tanke på senaste disskussionerna om häst/åsnekött etc..)

så vem vet nästa helg kanske jag kan komma mig för att "pyssla" med mina papper igen istället :-)

Ha en underbar vecka alla därute som kikar in här!!

//Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar